Nytt kundcase med digitalbyrån OAS i Jönköping

Digitala kommunikationsbyrån OAS i Jönköping lät Trecoms Johan Smedberg göra en djupdykning i deras telefoni. Det har resulterat i mer kostnadseffektiva abonnemang, en bättre växellösning och att OAS nu har en kontakt att ringa för support. “Det är precis så vi vill ha det”, säger affärsutvecklaren och delägaren Christian Ögren på OAS.

Lönsamt att gå till botten med företagets telefoni

OAS startades 2009 som en traditionell reklambyrå. Med tiden har den utvecklats till en digital kommunikationsbyrå med en bred portfölj av olika tjänster. – Det handlar om allt från att hjälpa företag med sina webbsidor till att ta fram marknadsstrategier och att hjälpa till med it-utmaningar som att exempelvis skapa molntjänster och nya applikationer. Byrån har nu 25 anställda och finns med kontor i Jönköping och Nässjö. Kunderna finns från Malmö i söder till Stockholm i norr, men tyngdpunkten ligger i området runt Jönköping.

Tänkte som oss

När företag växer gället det att ha fokus på kärnverksamheten. Det innebär till exempel att man inte ägnar så mycket uppmärksamhet åt vilka telefonilösningar man har. Det var på en företagslunch som Christian och hans kollega Johan Vågdal träffade Johan Smedberg på Trecom och började prata om företagets telefoni. “Vi fick omgående ett förtroende för honom. Han driver ett mindre företag, precis som vi gör, vilket också innebär att han tänker precis som vi gör.” Det resulterade i att OAS bad honom titta över företagets telefonabonnemang.

Bättre abonnemang

Efter en djupdykning och analys av företagets telefoni kom Johan upp med ett helt nytt förslag på abonnemang, med samma operatör. “Han hade upptäckt hur han kunde kostnadseffektivisera vår telefoni och det var vi förstås tacksamma för.”

Lokal närvaro

Trecom servar också företaget med hårdvara. Antingen beställer de via webben eller direkt från Johan Smedberg. Christian Ögren sätter stort värde i den lokala närvaro och att Trecom numera sköter all service och support. “Tidigare var det stökigt när vi slussades runt mellan olika personer hos operatören. Nu har vi en kontaktperson, det är mycket smidigare. Genom deras lokala närvaro kan jag till och med ta bilen och åka till Johan om det är något speciellt”, menar Christian Ögren.