HTH Kök levererar inte bara fantastiska kök och förstklassig support utan ställer även höga krav på sina leverantörer. Därför är vi extra glada att kunna meddela att vi nu är helhetsleverantör av telefoni och växellösning till HTH Kök Jönköping/Linköping.

Företaget grundades i Danmark och finns representerat på ett 15-tal platser i Sverige utifrån en franchisetagarmodell. I Jönköping har företaget funnits i 40 år som enskild återförsäljare och har i dag kontor både där och i Linköping - med totalt 36 anställda.

Den långa historiken på orten och det faktum att många inom bolaget har jobbat där under lång tid tror vd:n Martin Johansson är en stor del av framgången. - Vi vill skapa ett företag där människor trivs och där du har energi kvar när du går hem vid slutet av dagen.

För oss innebär det att vi är väldigt engagerade i våra medarbetares välmående och ser till att det finns utrymme för sociala aktiviteter både under och efter arbetstid. Många av de anställda har varit länge i bolaget. Martin började själv på HTH Kök redan 1997 och har haft olika roller inom bolaget, bland annat som försäljare av konsumentkök, och är i dag både vd och ägare.

- Vi bor och lever på orten där vi verkar, så den sociala biten och att vi träffar våra kunder i stort sett varje dag i olika sammanhang och genom vårt engagemang i lokala sportföreningar gör att vi är väldigt måna om vårt anseende.

Fredrik Norström, som är gruppchef för avdelningen småhus och kontaktperson samt ansvarig för IT, betonar samma sak. - När vi hittar andra lokala aktörer som känner samma engagemang blir de självklart mer intressanta. Dessutom finns det en trygghet i den lokala närvaron. Vi vet att vi får hjälp - och att det faktiskt finns någon på plats när det krävs. Kombinationen av personligt engagemang, support, service och en transparent kostnadsstruktur gjorde att valet av Trecom som leverantör blev självklart för oss.

Dessutom har vi fått ett bra helhetsgrepp om vår telefoni och på så sätt byggt upp en verksamhet där vi fått både bättre täckning och rekommendationer från andra lokala företagare. Den största skillnaden sedan HTH Kök började jobba med Trecom har varit större flexibilitet i kundservice, som nu inte längre behöver sitta framför datorn, en trygghet i att support och service inte innebär oväntade kostnader samt en bättre överblick över både abonnemang och hårdvara.

- Dessutom har Trecom hjälpt oss att förlänga livslängden på våra mobiltelefoner i stället för att bara säga åt oss att köpa nya, trots att det kanske hade varit en bättre affär för dem. Sånt visar på ett genuint engagemang, samtidigt som det hjälper oss att hålla våra kostnader nere och bidrar till att vi blir mer hållbara miljömässigt, fortsätter Fredrik. - Vi är mer än nöjda med den service vi har fått från Trecom och skulle absolut rekommendera dem till andra företag. De har levererat på allt vi kommit överens om och varit noga med uppföljningen.

Vi har verkligen uppskattat att de förstått våra behov och försökt hjälpa oss att lösa dem på bästa sätt i stället för att försöka sälja in så många tjänster som möjligt. Den inställningen lägger grunden för ett bra och långsiktigt partnerskap, avslutar Martin och Fredrik.

Lokalt och personligt företagande med en stark kedja i ryggen är framgångsreceptet för både HTH Kök och Trecom.